افزایش ۳۶۰ درصدی پرداخت تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون 

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان زنجان گفت: در ۴ ماه نخست امسال پرداخت تسهیلات این بانک ۳۶۰ درصد افزایش داشته است.

کردستانی مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان زنجان بابیان اینکه میزان ضمانت‌نامه‌های بانکی صادره در استان زنجان نیز در ۴ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۳۳۰ درصد افزایش داشته است.

او افزود: از ابتدای امسال‌ تا پایان تیرماه امسال بیش از ۲هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شده  است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان زنجان ادامه داد: در سالی که به نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نام‌گذاری شده، این بانک به منظور ایجاد اشتغال و حمایت از تولید در رسته‌های اولویت‌دار و پیاده‌سازی طرح‌های توسعه‌ای اشتغال‌آفرین از محل بند (الف) تبصره ۱۸ ماده واحده قانون بودجه سال گذشته ۴۰۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت کرده است.

کردستانی با اشاره به اینکه نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی استوار شده است، گفت: بخش تعاون شامل اتحادیه‌ها، شرکت‌ها و موسسات تعاونی است که بر اساس ضوابط و مقررات جاری کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

او با بیان اینکه تعاون‌گران و مشتریان صاحبان اصلی این بانک به شمار می‌روند، افزود: در تلاش هستیم تا با توسعه کسب و کار تعاون‌گران، زمینه ایجاد اشتغال و افزایش تولید و خلق ارزش را در استان فراهم کنیم.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان زنجان ادامه داد: ارتقای ظرفیت و توانمندی‌های بخش تعاون با هدف افزایش سهم این بخش در اقتصاد ملی و فراهم کردن بستر مناسب برای توسعه مشارکت مردم در قالب تعاونی‌ها در فعالیت‌های اقتصادی از ماموریت‌های بانک توسعه تعاون است.

او افزود: استان زنجان دارای موقعیت ممتاز اقتصادی، ترانزیتی و بین‌المللی است و در گذرگاه متصل‌کننده مرکز کشور با شمالغرب و غرب کشور قرار دارد که شبکه ارتباطی راه‌آهن مزیت حمل و نقل در استان را دو چندان کرده است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان زنجان با بیان اینکه ظرفیت‌های کم‌نظیر استان در حوزه‌های کشاورزی، معدنی، گردشگری و صنعتی فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری و تعاون‌گران فراهم کرده است، افزود: تولیدات استان در زمینه تجهیزات برق و ترانس‌های توزیع، صنایع الکترونیکی و فناوری، صنایع نساجی و پوشاک، صنایع سلولزی و شیمیایی و دارویی، صنایع فلزی و کانی‌های غیرفلزی و در بخش معدن وجود ذخایر معدنی متنوعی، از جمله بزرگ‌ترین معدن سرب و روی خاورمیانه، آلونیت، طلا، خاک‌های صنعتی، فلدسپات، منیزیت، سیلیس، مواد اولیه سیمان، پتاس، فسفات، آهن، مس و صنایع‌دستی را ممتاز برشمرد.

او گفت: مزیت‌های استان در زمینه‌های کشاورزی، زیربخش‌های زراعت، باغداری، دام و طیور و شیلات توجیه اقتصادی لازم برای سرمایه‌گذاری در استان را فراهم کرده است.

کردستانی ادامه داد: از انسان‌های توانمند و سخت‌کوش که دل در گرو این آب و خاک دارند خواستاریم با تجمیع سرمایه‌های خرد و استفاده از تسهیلات بانکی ضمن تشکیل تعاونی، از ظرفیت‌های ویژه استان برای سرمایه‌گذاری بهره برده و ضمن توسعه زنجان در جهت خلق ثروت همت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.